Otomotiv bölümü güç günlerden geçiyor. O denli ki dünyanın en güçlü otomotiv sanayisine sahip Almanya’da dahi firmalar sert ataklarla krizden çıkmaya çalışıyor. Başta BMW olmak üzere birçok global marka tesislerini kapatırken, binlerce çalışanıyla yollarını ayırma kararı aldı.
Küresel otomotiv kesimini de olumsuz etkileyen küçülme kararları, Alman otomotiv yan endüstrisinde de varlık çıkışına neden oldu.
ALMAN OTOMOTİV DEVİ TÜRKİYE’DEN ÇEKİLDİ
Dünya’dan Kerim Ülker’in yazısına nazaran; Almanya’nın en büyük otomotiv yan sanayi şirketlerinden Linde + Wiemann, Türkiye’deki üretim tesisindeki iştiraki bitirme kararı aldı. Linde + Wiemann, ortak olduğu Linde Opsan Otomotiv şirketindeki hisseleri Ersu Ailesi’ne devretme kararı aldı. Alman devi, böylelikle Türkiye’den çekildi.
Opsan, otomotiv ana sanayi için yepyeni sac ve kaynak montajlı kesimler üreten Türkiye’nin en değerli otomotiv yan sanayi firmalarından biri. 1963 yılında İstanbul’da basınçlı kaplar ve sac şekillendirme alanında sanayi hayatına başlayan Opsan, 1976’da Oyak-Renault firması için kromajlı tamponların üretimine başladı. Şirket böylelikle otomotiv bölümüne birinci adımını attı. 2010 yılında Ersu Ailesi’ne ilişkin Opsan ve Linde+Wiemann firmaları iştirak kararı almış, böylelikle Linde Opsan kurulmuştu. Linde Opsan’ın toplam 25 bin metrekare kapalı alana kurulu iki farklı tesisinde, yılda 130 milyon punta ve 55 milyon temas elemanı kaynağı yapıyor.
TOGG’DA DA İMZASI VARDI
Toplamda 475 çalışanı bulunan tesis, seri üretime 2012 yılında Ford Tourneo ve Ford Transit projeleri ile başladı. Şirketin çalıştığı markalar ortasında yerli araç Togg, Ford Otosan, TOFAŞ, Stellantis, Magna üzere devler var.
Türkiye’de iştiraki bitiren Alman Linde + Wiemann, 1939’da İkinci Dünya Savaşı’ndan günler öncesinde kuruldu. Almanya’nın Dillenburg kentinde bulunan şirket, Almanya ve Türkiye dışında İspanya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Çin, Güney Afrika üzere ülkelerde üretim yapıyor.