Merko, satışlarını yüzde 517’lik artışla 264 milyon TL’nin üzerine çıkardı

Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Merko Besin, özel hesap periyodunun birinci 3 ayına ait konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamayla finansal tablolarını paylaşan Merko Besin, geçtiğimiz yılın Temmuz-Eylül devrinde 42,9 milyon TL olan satışlarını bu yılın tıpkı devrinde yüzde 517’lik artışla 264,7 milyon TL düzeyine yükseltmeyi başardı.

Şirket böylelikle, tarihinin en yüksek 3 aylık satış performansına ulaşmış oldu. Birebir periyotta şirketin net periyot karı 39,9 milyon TL olarak gerçekleşirken, ana paydaşlık net periyot karı ise yüzde 932’lik artışla 11,3 milyon TL’yi aştı. 

YATIRIMLARIMIZA KARARLILIKLA DEVAM EDİYORUZ

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Merko Gıda Yönetim Kurulu Lideri Alistair Baran Blake, faaliyet ortamını zorlaştıran her türlü şarta karşın sürdürülebilir büyüme performanslarını devam ettirdiklerini tabir ederken, ”Bir müddettir yaptığımız yatırımların karşılığını almak bizler için son derece memnunluk verici. Türkiye’nin en esaslı besin şirketlerinden biri olarak bir yandan büyüme performansımızı artırırken, bir yandan da Merko’yu geleceğin çetin rekabet ortamına hazırlayacak, global büyüme stratejimize takviye verecek değerli yatırımları hayata geçiriyoruz. Geçtiğimiz yıl açıkladığımız Frigo Pak satın almamız bunun en hoş örneklerinden biri. Merko ve Frigo Pak iştirakinde hayata geçireceğimiz ve 2023 sonunda tamamlamayı hedeflediğimiz Freeze Dry yatırımızla da narenciye alanındaki ihracat odaklı büyüme atağımızı pekiştireceğiz. Tüm bunların yanında, geçtiğimiz aylarda tamamladığımız 60 milyon TL’lik tahsisli sermaye artırımımızla da bilançomuzu güçlendirmeyi sürdürdük. Merko olarak önümüzdeki devirde hem yatırımlarımıza hem de sağlıklı bilanço idaremize kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir